Často kladené otázky a jejich odpovědi.


Jaký typ řidičského oprávnění třeba k řízení elektrických skútrů?

Na všechny typy elektrických skútrů je třeba řidičské oprávnění skupiny AM. Vlastníci skupiny B, mají AM automaticky.

Je zajištěn záruční a pozáruční servis?
Servis zajišťují regionální prodejci nebo poskytujeme možnost servisu.

Jak se musím starat o akumulátor?
Pouze pravidelné dobíjení. Zbytečně nevybíjet akumulátor až do konce.

Jsou tyto vozidla připravena na běžný silniční provoz?
Všechny modely jsou homologované pro provoz v ČR, splňují veškeré předpisy a vyhlášky.

Co když je už málo energie v akumulátorech?
Při poklesu ukazatele k červenému políčku, ujede skútr ještě dalších 5 až 10 km. Pokles výkonu je zanedbatelný.

Kolik osob může jen na el.skútru?
Jsou homologované jako dvoumístné skútry.

Jak dlouho trvá nabití ?
Doba nabíjení u je závisí na vybití akumulátorů. Je dobré, pokud průběžně dobíjíte. I když ujedete např. pouze 10 km, je dobré dát vozidlo nabít. Bateriím tento režim prodlužuje životnost.

Většinou platí, že 100% trvá 6-8 h, 70% nabití za 4 hod.

Může probíhat dobíjení i v uzavřeném prostoru jako je obytný automobil nebo karavan apod.?
Ano, pokud se jedná o dobíjení jednoho vozidla. Můžete dobíjet dokonce v jakékoliv poloze.

Na kolik korun vyjde zhruba nabití elektrického skútru?
Do akumulátoru se vejde shruba 1 kWh el.energie. Jednoduchým výpočtem získáte cenu: 1 * vaše cena 1 kWh

Při průměrné ceně za kWh 3 Kč to je:

1 * 3 = 3 Kč

Je problém jízda v dešti?
Ne, není.

Čím je dosažena tak vysoká hospodárnost elektrických skútrů ?
1) účinnost elektrického motoru je až 90% ( u motoru malooběhového spalovacího je v nepříznivých podmínkách účinnost jen 30% )

2) ztráty v převodových ústrojích u spalovacího motoru jsou také značné, u motoru elektrického se vytvořená energie přenáší přímo na vozovku.

3) Motor a převody vozidla spalovacího obsahují cca. 600 pohyblivých dílů. Elektrický skútr má pouze jednu pohyblivou součástku!!

4) Při čerpání elektrické energie z domácí sítě neplatíte vysokou spotřební daň, jako u ropných pohonných hmot.

Kolik stojí roční povinné ručení?
Zhruba 280 kč ročně. Záleží u jaké pojišťovny si pojistku uzavřete.

Jak je to se životností olověných akumulátorů?
Při pravidelném dobíjení a dodržení ostatních jednoduchých zásad je životnost až 7 let. Akumulátorům škodí hluboké vybití a protože nemají paměťový efekt, je pro ně prospěšné pravidelné dobíjení. Např. i vícekrát denně nebo po krátké jízdě.

Jaké získám daňové výhody při provozování elektrického skútru?
1) Sleva na povinné ručení

2) Elektřina není zatížena spotřební daní, tak jako ropné pohonné hmoty.

3) Nepltatí se žádnou silniční daň

Kolik stojí nové akumulátory do modelu ?
Náhradní set akumulátorů pro skútr stojí od 5.000 Kč, pro eletro kolo od 1,500 Kč.

Jaká je záruka na Vaše skútry?
Záruka na elektrické skútry, kola i baterie jsou 2 roky.

Jaké jsou nevýhody Vašeho elektrického skútru ?
Akumulátory je třeba 1x měsíčně nabít i v době kdy nejezdíte. ( spotřeba energie je ale jen cca. 30 haléřů) Skútr není vhodný do oblastí s extrémními kopci, bežné kopce mu nevadí.

Musím akumulátory zcela vybít, abych je mohl znovu nabít?
Tyto akumulátory nemají paměťový efekt, proto je můžete dobíjet kdykoliv. Průběžné dobíjení naopak prodlužuje životnost akumulátorů.

Jak je kalkulován výpočet o nákladech 5 Kč / 100 km?
Tento výpočet vychází z průměrné ceny elektrické energie, které je potřeba k ujetí 100 km. V praxi to znamená, že na jedno nabití spotřebujete z Vaší elektrické sítě jen cca. 0,9 kW/h, což při nočním tarifu může být na 100 km ještě méně než 5 Kč.

Je životnost motoru 100 000 km opravdu reálná?
Ano, motor má opravdu deklarovanou životnost. Samozřejmě záleží na náročnosti provozních podmínek ( zatížení, teploty, profil trati, apod. ). Dlouhodobé praktické jízdní zkoušky potvrdily, že motor je spolehlivý a odolný i při zvýšení výkonu řídící jednotkou na 120%.

Jak výrazně se projeví na hospodárnosti provozu stoupající cena elektřiny?
Nijak výrazně, s nárůstem ceny energií stoupá i cena ropy, proto provozování elektro pohonu bude vždy několika násobně levnější.